Het beste bewijs is sociaal bewijs:
Tevreden klanten. Mooie projecten. Zichtbaar resultaat.
Herkenning voor gevoelige vrouwen
Linda verkocht haar salon om door te gaan als HSP-coach. Ze had een site gemaakt, maar miste een concreet aanbod. Samen herschreven we alles zo dat het meteen voelbaar is dat zij sensitieve vrouwen begrijpt, tot in de details. Van diezelfde details maakten we een lijst met ‘haakjes’ om berichten over te delen op de socials,
Flyer Bureau Interne Zaken
Het ontwerp was super strak, maar de tekst was het nét niet. Dus vroeg Monique van Bureau Interne Zaken mij om mee te kijken. Met de visuals van de vormgever kon ik de teksten aanpassen, met behoud van de maatvoering en de tekstblokken. Want tja, ook die korte teksten moeten kloppen bij wat je daadwerkelijk wilt vertellen.
Kinderen in Kenia
Ze vroegen of ik de tekst kon herschrijven. Maar na een kort overleg gingen we terug van 35 pagina’s naar 5 hoofdpagina’s, pasten we alle invulformulieren aan en maakten we een contentplanning om al dat mooie materiaal ook de wereld in te slingeren. Het goede doel werd zo een prachtig project.
Meer kracht, minder paarden
Jacolien hád met Kuddewijsheid een website voor haar paardencoaching. Maar het ging niet om dat paard, het ging om die diepgaande problematiek van haar cliënten via GGZ en UWV. Dus deed ze een fotoshoot, kreeg nieuwe teksten en had ineens een krachtige profilering als de professional die ze is; toevallig mét paarden.
Ademwerk voor musici en leiders
Naomi deed ‘iets’ met muziek, met teams en met yoga. Allemaal apart. Al sparrend ontdekten we de samenhang en kon haar eerste site online. Na onze intake haalde ze direct een coachingsklant binnen met haar aanbod en werd ze gevraagd voor een serie workshops op het Conservatorium.
Snelle boten, luxe yachten
Eddy wilde een website voor zijn stoere rubberboten, maar kwam bij de intake met een plan voor een super de luxe cruiser voor het hogere segment én een tweede tak voor buitenboordmotoren en trailers. Met mijn teksten als basis maakten de webbouwers er een gaaf ontwerp van, waar de snelheid vanaf spat. Kijk zelf maar.
Topsport met je team
Mannenbedrijven wilde. Of anderszins stoere bedrijven waar ze een teamplayer mag zijn in personeelsbeleid. Dat lukt nu Harriëtte haar eigen verhaal meenam in haar professionele uitstraling. Durfde te poseren op haar racefiets. En met haar mindset uit de topsport precies die daadkrachtige ondernemers aanspreekt.
Architect of kunstenaar
De grote vraag van Jack was of hij nu wel of niet moest laten zien dat hij naast woningontwerper, ook als kunstenaar actief is. En wat moest hij dan met de derde tak, het ontwerp van bedrijfsgebouwen? Met onze schetsen werd het ineens heel logisch en op de zwarte achtergrondkleur – een grote wens van Jack – komen verhaal, kunst en design waanzinnig mooi tot hun recht, en de site gaat al een poos mee!
Vol vertrouwen op LinkedIn
Met de website van Ina was niet veel mis, maar ja, zo’n website doet het niet alleen. Na overleg schreef ik een serie LinkedIn-berichten voor haar met de nadruk op informatie overdracht. Maar uiteraard heb ik de teksten zo gemaakt, dat haar vakmanschap er tussen de regels door, flink doorheen schittert.
Huis verkopen als feestje
Makelaar Mieke was gebonden aan bepaalde vormgevers om het woningaanbod van Funda goed op haar website te krijgen. Maar welk template kies je dan? Welke foto’s had ze nodig? De website is inmiddels live, en haar video op de homepage is de kers op de taart geworden! Zie je haar zwaaien?
Webshop en puppycursus
Martine had een volle agenda met haar hondenschool, maar ze wilde online nog beter haar visie uitdragen en laten zien dat ze meer doet dan puppy cursus alleen. Met een agenda vol lezingen voor de baasjes en de webshop met heerlijk voer en handige accessoires is ze breder en krijgt ze nog fijnere klanten dan er al kwamen!
Kattenpension met suites
De site van Els bewijst dat een goede basis alles is: met haar site schoof ze steeds verder van groepsopvang naar privésuites voor de katten, andere tarieven, leuke klanten. Het reserveringsproces is deels geautomatiseerd maar op verzoek ook nog heel persoonlijk, maatwerk dus.
NLP en communicatie
Kies Koers is dé NLP-trainer van Friesland. Maar eigenaresse Ymkje houdt haar teksten graag héél breed, wil niemand pushen en liep daarmee toch potentiële klanten mis. In fases help ik haar om social media posts, blogs en flyers dat enthousiasme mee te geven waarmee haar klanten zich wel direct inschrijven.
Zwangeren gezocht!
Natasja heeft een goedlopend fysiotherapiebedrijf met personeel en benutte haar zwangerschapsverlof om met mij te sparren over haar website. Samen maakten we de structuur toegankelijker, waardoor mensen sneller zien welke diensten ze aanbiedt. Met de nieuwe foto’s en look & feel, ging ze direct los op social media en haalt ze nu die fijne doelgroep weer helemaal enthousiast binnen.
Van bikefit tot fietsvakantie
Harmen bleek goud in handen te hebben met zijn wielrenschool toen hij met een FB-advertentie met een simpele uitlegvideo, tienduizenden inschrijvingen kreeg op zijn nieuwsbrief. Nu mailt hij ze wekelijks, lopen de advertenties heel zachtjes door en stroomt zijn agenda vol met bikefit-afspraken. Zowel in de strategie als de teksten had ik een aandeel maar werkten we met een team.
3x fotografie
Ida maakte een carrièreswitch van locatiehouder van een kinderopvang, naar een eenmansbedrijf als fotografe op drie thema’s: geboorte, trouwen en overlijden. Ondanks dat brede palet en verschil in sfeer, kwamen we al schetsend en sparrend tot één site, met een fijne overview van haar compleetheid als ondernemer. De tekst van de site werd verwerkt in flyers voor beurzen en events.
Specialist in hoofdletsel
Machteld had juist een fysiotherapiepraktijk die ze wilde afbouwen; meer gespecialiseerd op de hoofd-, hals-, nekklachten en ongevallenschade. Daar kwam ze eerder al over sparren, waarna we de structuur van de site aanpasten en de toon veranderde. Dit jaar kwam ze terug voor een volgende stap in haar fasen.
Maatwerk in afvallen
Marije is gewichtsconsulent en deed alles volgens het boekje. Ze had weggevers, challenges, opvolgmails en een uitgebreide website. Toch liep het aantal conversies terug en ze wist niet waar het aan lag. In meerdere contactmomenten pasten we haar website, funnel en mails aan en houden we de vinger aan de pols.
Risicobeheer in tapijtindustrie
‘Moet dat echt, mijn eigen verhaal?’ André van Lente wilde er eigenlijk niet aan. Maar met de nieuwe site werd hij niet alleen onderscheidend, maar kreeg hij de gunfactor en sprak zijn vakkennis boekdelen, juist in de textielbranche. De site staat al jaren en heeft nauwelijks ondersteuning nodig van social media.
Verbinding vanuit mensen
Jarcine had voor haar nieuwe bedrijf nog geen website. Wel een bak aan ervaring en een gigantisch netwerk. Het globale plan in haar hoofd hebben we omgezet naar een hoofdlijn waar ze meer verder kon. Een week later maakten we daarvan de tekst waarmee inzichtelijk werd wat ze nu werkelijk doet.
Styling by Annemarie
Als woningstyliste is Annemarie zelf super creatief met haar website, de kleuren en de fotografie. Maar ze vond het lastig om haar aanbod als pakket aan te bieden, en merkte wel dat mensen daarom vroegen. Al sparrend schetsten we een beeld dat toch veel krachtiger is dan alleen het mooie plaatje zoals ze dat eerst online had.
Honden trainen vanuit verbinding
Carla de Reus heeft een hondenschool in Zeeland waar ze vooral focust op het trainen van de baasjes, zodat die een betere band opbouwen met hun hond waarna de gehoorzaamheid vanzelf volgt. Die visie was niet duidelijk op haar website, en dus herschreef ik de website, de blogs en lanceerden we een e-book ter kennismaking.
Kleur en coaching
Christi ontwikkelde zich met haar bedrijf van kleurencoach tot trainer voor leiders en teams. Niet raar dat er tijdens dat proces steeds gesleuteld werd aan haar aanbod inhoudelijk, maar dat ook de tone of voice steeds wat verschoof. Omdat Christi het belangrijk vindt dat alles klopt, want dáár gaat haar vak over, liet ze mij geregeld iets uitwerken voor onder meer haar website.
Kantoren met maximale kwaliteit
Welke details doen er toe in voor kantoorruimte, en welke noem je pas later? Met Kees Noppert maakten we een mix van sfeer en informatie waarmee het Maxima Centrum in Burgum zichzelf promoot waarbij we op voorhand filteren om onnodige telefoontjes te voorkomen. De site is nu wervend, maar ook selectief.
Verzachting na trauma
Leonoor doet haar werk als traumatherapeut met hart en ziel, en dus wilde ze ook een website waarvan ze met haar hele lijf zou voelen: dit is het! Om zover te komen, hebben we vooral gekeken naar wat klanten over haar zeiden…en dat verwerkt. Met de bijzondere kleuren en details van webbouwer Lilian werd het een geheel waarmee Leonoor de boer op kan… ofwel de social media.
Tuinontwerp met extra’s
Joke kwam meerdere keren terug om te sparren over strategie en aanbod van haar bedrijven, om de uitvoering daarna grotendeels zelf te doen. Ze had een online cursus gemaakt, maar ook een flyer en wat doen we met het portfolio? Het eindresultaat is echt Joke, met veel aandacht voor detail en helemaal in evenwicht.
Kunstgebit aan huis
Vacature teksten, doe je dat ook? Nou… niet zo vaak. Maar toen Jellie aangaf dat ze beslist anders dan anderen wilde, ging mijn hoofd direct aan. In alle vrijheid liet ze me los op de verschillende functieomschrijvingen. Met een eigen pagina op haar website heeft ze nu altijd iets origineels en aansprekends. Klaar een glimlach!
Voor praatplaat en visual
Christien kan tekenen als geen ander, maar met de teksten voor haar website werd het één grote worsteling. Ze koos een nieuwe look & feel bij MangoDesign van Lilian, en kwam bij mij aan tafel voor haar teksten. Daarin hebben we de nadruk gelegd op de voorbeelden hoe een klant Christien’s talent optimaal kan benutten.
Grafisch design met wow-factor
René is een ideeënmachine op het gebied van grafische vormgeving. Een alleskunner. Zelf maakt hij schitterend materiaal, maar voor zijn website hielp ik mee om zijn persoonlijke verhaal erin te vlechten, om structuur te houden en een aanbod te doen. De online agenda werd een winkelwagen, bij René is altijd alles anders!
Gezond paard, gezond gebit
Sanne wilde geen nieuwe klanten. Geen gedoe op social media. Maar ze wilde wel een website die liet zien hoe professioneel ze bezig is als paardentandarts, wie ze zelf eigenlijk is en wat ze nog meer doet voor een happy horse. De site is zo een mooie basis voor als ze – ooit – toch nog véél meer kennis wil delen.
Als onderwijs je werk en leven is
Nicole snapt precies de bevlogenheid van mensen in het onderwijs. Ze lopen overal tegenaan, maar hier ligt hun hart. Om haar coaching onder de aandacht te brengen maakten we professionele teksten, ook voor haar aanbodtrajecten. Omdat de site een .info extensie is, is extra SEO en steun met social media wel een must.
Gids voor mantelzorgers
Carin is de mantelzorgmakelaar die alles voor je regelt, behalve verkoop van je huis. Op haar site wilde ze duidelijk maken wat ze wél en níet kan betekenen voor haar klanten. En ze wilde haar persoonlijke drive laten zien met behoud van privacy voor haar gezin. Dat is gelukt!
Mens en moestuin
Robertha’s hart gaat sneller kloppen als programmaleider in zorg, welzijn of onderwijs. Maar ze komt tot rust in haar moestuin, buiten of al wandelend. Die twee werelden komen samen in haar verhaal, waardoor haar website een verdieping is van LinkedIn waar haar netwerk haar toch wel weet te vinden. Mooie symbiose
IB zonder betutteling
In het werkgebied van individueel begeleider gaat het om projecten en cliënten die meestal rechtstreeks in beeld komen. Maar familie en mantelzorgers vinden het wel zo prettig dat Jan Kuiper nu ook een site heeft waar hij zichtzelf en zijn aanbod laat zien en vindbaar is in Arnhem en heel Gelderland. Nu komt hij over als de professional die hij is.
Persoonlijke kleermakers
Als je met twee toppers een naaiatelier runt waarin alles kan, dan schieten de teksten alle kanten op en raken ze kant noch wal. In een kort traject met Inge en Lean kozen we duidelijke taal die ook voor mensen buiten de couturewereld uitnodigend zijn om eens iets bijzonders te laten maken. Van ingetogen chique tot opvallend uitbundig!
Ik ben GJ
Een sparringpartner, dat is hij zelf en dat zocht hij in mij: Gert Jan Teerling van OOMKB. Hij fleurt de financiële wereld op met zijn ideeën, energie en ambitie en liet met nieuwe foto’s, teksten en design zijn accountskantoren neerzetten zoals hij dat wilde: anders dan anders en met de taart op tafel.
Ambitieuze vastlopers
Rieneke wil professionals in het bedrijfsleven niet laten aanmodderen, maar bleef wel even hangen op haar presentatie. Ze wilde een strakke website, maar merkte dat ze toch iets moest vertellen over haar aanbod. Nu heeft ze een site met drie opties, veel eigen taal waarin de lezer direct zichzelf herkent, die net als zij ‘gewoon alles!’ willen
Focus op Orde Christa
Samen opruimen is haar vak en via de WMO en Gemeente krijgt Christa haar casusload wel vol. Toch wilde ze óók particulieren op haar aanbod wijzen. En als we dan toch bezig waren, kon haar Fen Shui coaching dan ook een plekje krijgen? Uiteraard kon dat, en het resultaat is helemaal op orde, uiteraard 🙂
































































